top of page
Caută
  • Poza scriitoruluiRuxandra

Activități pentru Paște destinate copiilor de grădiniță

Actualizată în: 18 apr. 2020

Sărbătoarea Paștelui este un prilej pentru conectare, pentru a petrece timp de calitate în familie, astfel încât echipa Educarium vă propune 11 activități pe care să le explorați împreună cu copiii preșcolari în această perioadă. Activitățile propuse sunt ușor de pus în practică cu ce materiale aveți în casă și pun mare accent pe conectarea membrilor familiei, discuții și bucuria de a explora împreună diverse contexte.



1. Felicitări pentru cei dragi


Obiective:


  • Conectarea cu cei dragi, chiar È™i de la distanță

  • Dezvoltarea imaginaÈ›iei È™i a creativității

  • Dezvoltarea motricității fine

  • Exersarea funcÈ›iilor executive: atenÈ›ie, concentrare, autocontrol


Desfășurare:

Porniți o discuție despre membrii îndepărtați ai familiei (bunici, verisori, mătuși/unchi, etc.) amintind faptul că în acest an nu ne putem vedea cu ei pentru a sărbători împreună Paștele. După această discuție, îi puteți propune copilului să confecționeze împreună cu dvs. felicitări pe care le veți trimite rudelor.

Pentru a confecționa felicitarea nu trebuie decât să vă puneți imaginația la contribuție, astfel puteți lipi, picta, desena, pe o foaie de hârtie toate lucrurile care vă aduc aminte de cei dragi. După ce ați terminat de confecționat felicitările, puteți să îi sunați pe cei dragi și să le povestiți ce lucruri drăguțe ați realizat pentru ei.


Materiale necesare: carioci, acuarele, paste, culori, lipici, abțibilduri etc.



2. Picnic pe balcon / terasa / gradina


Obiective:

  • Conectarea în familie

  • Introducerea unor noÈ›iuni despre sărbătoarea PaÈ™telui, tradiÈ›ii È™i obiceiuri

  • Dezvoltarea autonomiei È™i a încrederii în sine prin participarea la organizarea picnicului

  • Cultivarea imaginaÈ›iei prin joc de rol


Desfasurare:

Alegeți împreuna cu copilul locul în care puteți face picnicul, o pătură pe care veți sta, farfurii, șervețele, pahare și tacâmuri și orice altceva considerați că vă este necesar. Invitați copilul să ajute la organizare și stabiliți pe cine invitați la picnic ( alți membri ai familiei, plușul preferat) și identificați preferințele culinare - puteți alege fructe sau un desert/ o gustare. Propuneți o tematică pentru picnic: un joc, sa ascultați muzică sau să cântați un cântecel sau poate să citiți o carte.


Materiale necesare: pătură, elemente pentru servirea mesei, alimente;


3. Alergăm după ouă


Obiective:

  • Exersarea atenÈ›iei, concentrării, autocontrolului È™i a memoriei de scurtă durată (funcÈ›ii executive)

  • Cultivarea imaginaÈ›iei È™i a creativității

  • Dezvoltarea relaÈ›iei copil-părinte

  • Dezvoltarea motricității fine È™i grosiere


Desfășurare:

Desenați împreună cu copilul dvs. ouă de diferite culori pe mai multe foi. De exemplu, pe o foaie se află un ou roșu, pe alta un ou albastru, pe alta un ou galben.

Lipiți foile pe zid, în diferite părți ale camerei. Tot ce trebuie să faceți acum este să oferiți indicații copilului despre culoarea oului care trebuie atins cu o anumită parte a corpului. De exemplu, puteți să îi spuneți să atingă oul roșu cu piciorul drept sau oul galben cu urechea stângă. Ouăle fiind așezate în diferite locuri, acesta va trebui să își amintească unde se află oul colorat, să alerge spre ele și să își amintească și cu ce parte a corpului trebuie să îl atingă

Pentru mai mult amuzament, puteți să schimbați rolurile.


Materiale necesare: foi albe A4, carioci/acuarele/culori



4. Albumul familiei - tradiție de Paște


Obiective:


  • Exersarea atenÈ›iei, concentrării, autocontrolului (funcÈ›ii executive)

  • Dezvoltarea imaginaÈ›iei È™i a creativității

  • Dezvoltarea relaÈ›iei copil-părinte


Desfășurare:


Pregătiți-vă garderoba deoarece urmează o sesiune foto care ne va aduce mai aproape unii de ceilalți și va păstra vie amintirile zilelor petrecute împreună!

După ce ați pregătit hainele și jucăriile preferate ale copilului, alegeți-vă și dvs. lucrurile care vă definesc și vă sunt dragi în această perioadă și haideți să facem poze. Puteți crea o tradiție prin care faceți în fiecare an poză în aceeași poziție și în același loc al casei, pentru a observa treptele de dezvoltare ale copilului dvs. și ale dvs., dar și pentru a observa preferințele în îmbrăcăminte, în lucrurile care ne plac și ne definesc în fiecare an.

După ce ați realizat fotografiile, creați împreună cu copilul dvs. un album foto în care să le adăugați. Nu uitați să scrieți și replici amuzante din acel timp petrecut împreună pentru a face amintirea cât mai unică și personalizată.


Materiale necesare: telefon, aparat foto


5. Ouă din gheață


Obiective:

  • Stimulare senzorială

  • Dezvoltarea motricității fine

  • Stimularea imaginaÈ›iei / explorării

  • Perceperea cauză - efect - gheaÈ›a se topeÈ™te


Desfasurare:


Puteți alege recipiente de diverse forme sau mărimi, recomandarea noastră este să folosiți

baloane sau recipiente care se apropie de forma oului (ambalajele de la ou Kinder, pungi mici pe care să le legați astfel încât apa să

înghețe într-o formă ovală). Adăugați apa și elemente naturale: flori, fructe, frunze, crenguțe sau jucării mici.

Lăsați la congelator cateva ore sau peste noapte și apoi invitați copilul să le exploreze. Pot identifica ce obiecte se ascund în ouă? Oare le pot scoate? Cum? După ce discutați opțiunile, le puteți pune la dispoziție apă caldă, sare, un ciocan/ obiect cu care să spargă gheața.


Materiale necesare: apă, recipiente, elemente naturale, jucării;

Sursa foto aici.


6. Treasure hunt cu ouă


Obiective:

  • Exersarea atenÈ›iei, concentrării, autocontrolului (funcÈ›ii executive)

  • Dezvoltarea abilității de a rezolva probleme

  • Dezvoltarea motricității grosiere

  • Asocierea între indicii È™i locurile la care fac referire



Desfășurare:

Ascundeți ouă colorate prin casă sau prin grădină în locuri cunoscute de copil. Povestiți-i copilului că prin casă sau în grădină sunt ascunse ouă pe care el va trebui să le găsească. Oferiți-i indicii despre locurile în care se ascund: locul în care ne spălăm pe mâini, locul în care ținem pâinea, locul unde ne lăsăm încălțămintea, locul în care avem o plantă cu frunze mari etc. La final puteți discuta despre cât de multe ouă a găsit, ce i-a plăcut cel mai mult, ce i-a fost cel mai ușor să găsească dar și cel mai greu.


Materiale necesare: ouă colorate, coșulet


7. Colaj cu coji de ouă


Obiective:


  • Flexibilitate cognitivă

  • Dezvoltarea motricității fine

  • Dezvoltarea imaginaÈ›iei È™i a creativității


Desfasurare:


Păstrați cojile colorate de la ouăle pe care le mâncați. Puneți la dispoziția copilului cojile, hârtie, lipici și alte elemente precum diverse semințe, vată, bucăți de hârtie cu texturi diferite și invitați-l să faceți împreună un peisaj, o mașină, un iepuraș, un copac sau orice altceva în funcție de interesul copilului. Discutați despre rezultatul obținut: ce a creat, ce anume reprezintă fiecare parte din colaj etc.


Materiale necesare: coji de ouă, hârtie, lipici, alte elemente


8. Plutește sau se scufundă?


Obiective:


  • Observarea procesului de scufundare/ plutire a obiectelor

  • Dezvoltarea gândirii critice

  • Stimularea imaginaÈ›iei / explorării


Desfășurare:


Apa este un element de explorare infinită pentru copii iar când este combinată cu alte materiale sunt pur și simplu fascinați.

Într-un recipient mare și transparent adăugați apă astfel încât să fie aproape plin. Puneți la dispoziția copilului tot felul de obiecte care rămân intacte la contactul cu apa: dopuri, jucării din plastic sau lemn, bucăți de lemn, crenguțe, nuci, scoici, pietre, site, strecurători. Observați ce se întâmplă cu obiectele: se scufundă, se ridică la suprafață? Puteți introduce astfel și conceptul de greutate: obiectele grele se scufundă, în timp ce cele ușoare plutesc deasupra apei.


Materiale necesare: un recipient mare, apă, obiecte open ended: dopuri, bucăți de lemn crenguțe, nuci, scoici, pietre, jucării, piese de lego, site, strecurători, bureți sau orice aveți la îndemână


9. Să cântăm ca iepurașii



Obiective:


  • Dezvoltarea limbajului

  • Asocierea vocilor/ sunetelor cu anumite animale

  • Joc de rol


Desfășurare:


Alegeți melodiile preferate pe care copilul le știe foarte bine și propuneți să le cântați cu o voce de iepuraș. Întrebați-l mai întâi pe copil cum crede că sună vocea unui iepuraș: este groasă, este subțire, oare cântă tare, cântă încet etc. Puteți propune și alte animale sau puteți întreba copilul cu ce voce ar vrea să cânte următorul cântecel. Vă puteți distra în familie, cântând împreună sau alegându-vă animale diferite.

Materiale necesare: imaginație și voie bună




10. Gătim împreună



Obiective:


  • Dezvoltarea motricității fine

  • Implicarea copilului în activități casnice

  • Dezvoltarea stimei de sine

  • Conectarea cu părintele

  • Aprecierea hranei È™i cultivarea unor obiceiuri alimentare sănatoase


Desfăşurare:

Va propunem o rețetă simplă şi delicioasă, pe care copiii o pot găti împreună cu părinții: biscuiți cu unt. Puneți la îndemâna copilului făină și restul ingredientelor în recipiente pe care le poate manipula ușor. Puteți măsura împreună cantitățile, alege ustensilele și recipientele necesare. După ce ați reușit să faceți aluatul ( amestecați făina cu brânza, cu untul şi smântâna), copilul îl poate modela doar cu mâinile sau poate sa folosească diverse forme. Asezati biscuitii în tava, pe o foaie de copt, şi ungeți-i cu un ou bătut şi presărați cimbru. Puneți la cuptorul preincalzit la 180° pentru aproximativ 20 de minute.


Materiale necesare: 100 gr făina, 100 gr brânză telemea, 50 gr unt, 3-4 linguri smântână,1 ou, cimbru;


11. Oul și oțetul - experiment


Obiective:

  • Observarea procesului prin care acÈ›ionează oÈ›etul asupra oului

  • Dezvoltarea imaginaÈ›iei

  • Dezvoltarea autocontrolului

  • Apropierea copilului de mediul înconjurător


Desfășurare:


  1. Într-un recipient mic adăugați un ou fără să atingeți pereții vasului.

  2. Turnați oțet astfel încât să acoperiți oul complet.

  3. Reveniți după o zi la ou și veți observa că s-a format o crustă subțire pe suprafața acestuia, iar coaja aproape a dispărut.

  4. Lăsați oul o săptămână în oțet și observați treptat ce se întâmplă pe parcursul acestui proces.


Deoarece comunicarea copil-părinte este benefică pentru dezvoltarea armonioasă, vorbiți cât mai mult despre ce cred ei că se întâmplă pe parcursul acestui experiment. Astfel, în fiecare zi puteți să faceți o poză și să luați notițe despre ce crede copilul și ce credeți dvs. că se întâmplă.


Materiale necesare: ou, oțet

Sursa foto aici.




3.541 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page