top of page

Principii Educaționale

Învățare prin joc: copiii învață cel mai bine prin joc liber È™i joc ghidat
Conectarea cu natura: activități È™i joacă în natură indiferent de sezon
Copilul ca întreg: abordare holistică: cognitivă, emoÈ›ională, fizică È™i spirituală
Învățare socio - emoÈ›ională: recunoaÈ™terea È™i gestionarea emoÈ›iilor, dezvoltarea empatiei
Învățare vizibilă: crearea unei culturi de învățare È™i a unor procese prin care copilul deprinde practica învățării pe tot parcursul vieÈ›ii

IMG-3050.JPG

EducaÈ›ie cu blândeÈ›e

AtaÈ™amentul, încrederea în sine È™i în ceilalÈ›i sunt fundamentul pe care orice copil îÈ™i va clădi experienÈ›ele È™i cunoaÈ™terea ulterioară. Ne naÈ™tem în fuziune, împărÈ›ind acelaÈ™i corp cu mama È™i ulterior depindem de grija acesteia sau de a unui adult responsabil È™i iubitor pentru a supravieÈ›ui È™i pentru a ne dezvolta. Din această perspectivă, în primii ani de viață copiii au nevoie de un mediu securizant în care sa îÈ™i cunoască È™i să îÈ™i gestioneze emoÈ›iile (chiar È™i pe cele neplăcute) È™i să exploreze lumea. Au nevoie să fie înconjuraÈ›i de persoane empatice, calde, care să comunice cu blândeÈ›e, să îi încurajeze în descoperirile lor, să îi aline când au nevoie, să le dea încredere în ei È™i să le insufle că învățarea este un proces care presupune eÈ™ecuri, greÈ™eli È™i multă perseverență. Una dintre prioritățile Educarium este să creeze un astfel de mediu primitor care să seteze premisele de siguranță emoÈ›ională, explorare È™i colaborare între copii.

 

Exemple concrete: Invităm copiii la explorare, le vorbim cu blândeÈ›e, evităm frazele negative È™i le înlocuim cu unele pozitive, dăm alternative atunci când ceea ce îÈ™i doresc nu este în favoarea lor, îi lăsăm să exploreze È™i le explicăm consecinÈ›ele acÈ›iunilor lor; le impunem limite doar acolo unde siguranÈ›a/bunăstarea lor sau a celorlalÈ›i este pusă în pericol.

IMG_2142.JPG

Copilul ca întreg

Multă vreme educaÈ›ia a fost (È™i pe alocuri încă este) asociată cu dezvoltarea cognitivă. Copiii sunt fiinÈ›e complexe, unice, cu interese multiple È™i o abordare holistică îi ajută să exploreze diverse arii, să se cunoască È™i să îÈ™i atingă potenÈ›ialul. La Educarium ne concentrăm pe copil ca întreg (potenÈ›ialul său cognitiv, emoÈ›ional, fizic, artistic) È™i îl încurajăm să îÈ™i definească identitatea È™i scopul său în viață prin raportare la natură È™i la valorile spirituale.

 

Exemple concrete:

Punem întrebări deschise pentru a da oportunitatea copiilor să identifice È™i să exploreze posibile răspunsuri; sondăm interesele È™i motivaÈ›ia fiecăruia È™i ne folosim de ele pentru a-i ghida spre noi oportunități de învățare; creăm un mediu divers È™i atractiv care să stimuleze diverse interese È™i abilități; încurajăm È™i apreciem efortul copiilor în desfășurarea unei activități fără să folosim comparaÈ›ii, alegem aprecierea descriptivă pentru standarde rezonabile È™i corecte.

IMG_2231.JPG

Învățare socio - emoÈ›ională

InteligenÈ›a emoÈ›ională ajută un copil să se cunoască pe el însuÈ™i, să îi cunoască pe ceilalÈ›i È™i să relaÈ›ioneze È™i reacÈ›ioneze în societate. Primii ani din viață sunt cei în care copilul îÈ™i descoperă emoÈ›iile È™i învață să È™i le gestioneze, să clădească relaÈ›ii pozitive bazate pe empatie, să îÈ™i seteze obiective pozitive È™i să le îndeplinească. Acordăm o importanță deosebită acestui aspect È™i lucrăm împreună cu educatorii È™i părinÈ›ii pentru a asigura un mediu în care copiii se dezvoltă armonios.

​
 

- Conștiința de sine (Self Awareness)

- Autonomia (Self Management)

- Conștiința socială, a comunității (Social Awareness)

- Managementul relaÈ›iilor sociale (Relationship Management)         

                                                                         

Exemple concrete:

 

Discutăm cu copiii despre emoÈ›iile lor, punem întrebări deschise despre cum percep ei situaÈ›iile conflictuale sau emoÈ›iile celorlalÈ›i, încurajăm empatia față de cele din urmă È™i acÈ›iunile din propria voință, nu impuse.

IMG-1538.JPG

Învățare prin joc

Jocul este cel mai natural proces de învățare prin care copiii descoperă lumea, dezvoltă o serie de abilități È™i formează relaÈ›ii. Copiii au înclinaÈ›ia naturală de a explora, de a mânui, de a crea, de a-È™i testa ideile È™i a învăța noi lucruri pe baza a ceea ce È™tiu deja. Educarium încurajează atât jocul liber cât È™i jocul ghidat de către educatori considerând toÈ›i copiii ca fiind competenÈ›i, curioÈ™i, capabili de gândire complexă È™i cu un potenÈ›ial bogat.

 

Exemple concrete:

Încurajăm jocul È™i dezvoltarea motricității fine, nu întrerupem activitățile în care copiii sunt antrenaÈ›i, încurajăm mintea de inginer care desface jucării pentru a le construi ulterior, pentru a vedea din ce sunt făcute; folosim “stop” doar când jocul pune în pericol siguranÈ›a copilului sau a colegilor săi È™i explicăm exact de ce.

IMG_0872.JPG

Influențe Reggio Emilia

  • Imaginea copilului (ca ființă curioasă, cu potenÈ›ial, bună negociatoare, stăpână a propriei învățări)

  • Copilul È™i contextul său (educaÈ›ia nu se întâmplă în izolare, ci în contextul său social È™i familial; toate aceste relaÈ›ii sunt interconectate, reciproce È™i trebuie integrate)

  • Rolul părinÈ›ilor (părintele este primul educator al copilului, este bine ca el să fie activ implicat în procesul de învățare)

  • Rolul educatorului (partener de învățare al copilului)

  • Puterea documentării (observând copilul, documentând procesul său de învățare È™i discutând cu părinÈ›ii È™i ceilalÈ›i educatori se poate oferi o experiență de învățare personalizată È™i pliată pe nevoile copilului)

  • Proiecte (learning by doing)

 

Exemple concrete:

 

PărinÈ›ii sunt activ implicaÈ›i în educaÈ›ia copiilor prin participarea la diverse activități împreună, la cursuri È™i discuÈ›ii despre teme de dezvoltarea copilului; se discută înclinaÈ›iile, afinitățile È™i progresul copilului împreună cu educatorul; se folosesc acestea pentru a crea noi oportunități de învățare È™i pentru a crea noi abilități sau pentru a le integra în munca colaborativă; se fac proiecte de grup cu aplicabilitate practică, în viaÈ›a de zi cu zi pentru a face învățarea vizibilă, se dă feedback (pe munca depusă) È™i feedforward (sugestii pentru viitor); se stabilesc criterii de succes pe diverse obiective de dezvoltare (motric, emoÈ›ional, cognitiv, etc) È™i se urmăreÈ™te progresul; se evită comparaÈ›ia cu ceilalÈ›i copii;

bottom of page